Köpvillkor

                                                                                                          Villkor för köp av produkter i butiken 

                                                                                                Gäller vid köp av mobil, surfplatta och tillbehör.

1. IT-Care Nordic AB kan spara uppgifter om kunder i syfte att kunna fullgöra garantiåtaganden, göra utskick av nyheter samt enkätundersökningar om kundnöjdhet.
2. Öppet köp gäller i 7 dagar.

2.1 Spara kvittot, det är köpbevis. 

2.2 Öppet köp och bytesätt förutsätter att varan är Oanvänd och returnerar i obruten originalförpackning. EJ ÖPPET.

3. Vid reklamation eller för att nyttja ångerrätt ska du kontakta oss på service@itcare.seeller ringa 08-946682.
4. Enheten säljs med 12 månader garanti om inget annat anges. Garantin täcker enhetens funktioner. Batterihälsa och ytligt skick på enheten kan skilja sig från produktens ursprung pga. slitage. Garantin gäller ej vid fuktskada eller yttre åverkan tex. tappskada eller ingrepp. Batterihälsan på begagnade iOS-enheter är alltid minst 85% vid leverans om inget annat anges. 

                                                                   Servicevillkor

                                                                                                                         Gäller reparationer 

 


1. IT-Care Nordic AB kan spara uppgifter om kunder och inlämnade enheter i syfte att kunna fullgöra garantiåtaganden, göra utskick av nyheter samt enkätundersökningar (även via tredje part) om kundnöjdhet.


2. Tillverkarens garanti på din enhet kan brytas vid reparation. IT-Care Nordic AB är oberoende reparatör och ej auktoriserad hos någon tillverkare.

 

3. IT-Care Nordic AB är Oberoende Apple Provider, Vi leverar Apple Original Service och äkta delar. (om kunden önskar det)


4. Delar som ej är original kan användas vid reparation av inlämnad enhet. Enbart reservdelar skriftligen märkta med Original är riktiga originaldelar.


5. Vi kan ej garantera vattentäthet på din enhet efter lagning.


6. Vi kan ej garantera att data på din inlämnade enhet finns kvar efter service/felsökning.


7. Vi lämnar 3 månaders garanti på reservdelar och vårt arbete. Ej generell garanti på hela enheten. Tapp- och fuktskada täcks ej.


8. Om du har begärt säkerhetskopiering, dataräddning eller dataöverföring mellan enheter kan IT-Care Nordic AB  tillfälligt behöva lagra din personliga data på våra servrar för att fullgöra uppgiften. Vi tar ej del av denna data, lämnar inte ut till tredjepart och raderar regelbundet.


9. Vi tar ej ansvar för eventuella tillbehör som lämnas oss tillsammans med din enhet (kartonger, hörlurar, laddare etc).